Apa habaq Malaysia? Singapore? Brunei? Indonesia?
Hujung minggu menjelma lagi.. mesti yang bekerja masih tak bangun.. bersarang dalam selimut lagi.. ngeh2x.. apa pun..next week you alls cuti lagi kan kan? Jadi bawa bertendang bertenang yer.. Jom exercise..
Entri ini agak panjang.. sesiapa yang sudi membaca..please be prepared.. pastikan anda 10 kg kesabaran, 2 sudu teh camca ketekunan, 3 titik pengajaran yer...
ehsan google
when we're falling in love toward our beloved one.. we tend to express it through the words.. like KRU 's song titled "tiga kata"....
I love you
Je t'aime beaucoup --> French
Ya tebya lyubyu ---> Russia
Wo ai ni ---> Cina
Sarangheyo --> korea
aku nok ko mu..saye dooh bena --> kelantan..hehehe
watashi aishiteru --> japan
In my opinion, i don't like these words because words only words.."Love is nothing unless we make it becomes something"...
Misz dOmu bukan nak jadi kaunselor perkahwinan apatah lagi doktor cinta..Tapi ingin menceritakan.. Dah lama dipendam.. semoga cerita yang bakal diceritakan ini tidak menyinggung mana-mana pihak...
Bercinta sudah lama..
berkasih dan bermesra...
sedang enak dibuai rasa...
perpisahan tercipta...
khatijah ibrahim--> ku pendam sebuah duka
Sebenarnya misz domu banyak tulis..then delete..tulis lagi..delete lagi.. kenapa? sebab misz domu tak nak melukai hati banyak pihak..yang mungkin terasa.. jadi biar je..kisahnya..terkunci rapat dan ketat-ketat..
apa yang misz domu nak luahkan.. misz domu sudah sampai ke peringkat kritikal.. peringkat di mana saya rasa amat letih..seletih-letihnya.. mungkin because of too much thinking...
takut.. sebab saya takut untuk ditinggalkan lagi.... sebab itu saya berhati-hati.. sebab itu saya sedikit tertekan... sebenarnya banyak tertekan... sebab itu sebenarnya misz domu hilang selera makan.. tertekan untuk menjaga hati banyak pihak... tapi ada ke sesiapa jaga hati saya?... hehehe.. kata hati sendiri..mesti sendiri kena jaga kan..ya dak?
Cinta,
jika dikira siang dan malam...
bahagianya hanya sekejap malam menjelma...
dan derita umpama siang terik mentarinya...
Cinta,
jika diukur dengan bicara,
nescaya semuanya bahagia..
dan jika diukur dengan realitinya..
semua yang tinggal hanya derita...
Banyak juga misz domu belajar sebenarnya..setiap perkara ada hikmahnya.. misz domu belajar menangis dengan Dia.. misz domu belajar akan erti nikmat sabar.. misz domu belajar..yang kita hanya sendiri walaupun hakikat ramai yang ada..hehehe..
dan misz domu suka layan lagu katty perry.. the one that got away versi dia nyanyi kat American Music Awards.. rhythm lagu sebenar agak rancak.. Jom nyanyi sama2.. :)
Summer after high school when we first met
We make out in your Mustang to Radio head
And on my 18th birthday we got that chain tattoos
Used to steal your parents' liquor and climb to the roof
Talk about our future like we had a clue
Never plan that one day I'd be losing you
And in another life I would be your girl
We keep all our promises, be us against the world
And in other life I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
I was dreaming you were my Johnny Cash
Never one, we got the other, we made a pact
Sometimes when I miss you, I put those records on, whoa
Someone said you had your tattoo removed
Saw you downtown singing the blues
It's time to face the music, I'm longer your muse
And in another life I would be your girl
We keep all our promises, be us against the world
And in another life, I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
The one, the one, the one
The one that got away
All these money can't buy me a time machine, no
Can't replace you with a million rings, no
I should've told you what you meant to me, whoa
'Cause now I pay the price
In another life I would be your girl
We keep all our promises, be us against the world
And in another life, I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
The one, the one, the one, the one
And in another life I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
We make out in your Mustang to Radio head
And on my 18th birthday we got that chain tattoos
Used to steal your parents' liquor and climb to the roof
Talk about our future like we had a clue
Never plan that one day I'd be losing you
And in another life I would be your girl
We keep all our promises, be us against the world
And in other life I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
I was dreaming you were my Johnny Cash
Never one, we got the other, we made a pact
Sometimes when I miss you, I put those records on, whoa
Someone said you had your tattoo removed
Saw you downtown singing the blues
It's time to face the music, I'm longer your muse
And in another life I would be your girl
We keep all our promises, be us against the world
And in another life, I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
The one, the one, the one
The one that got away
All these money can't buy me a time machine, no
Can't replace you with a million rings, no
I should've told you what you meant to me, whoa
'Cause now I pay the price
In another life I would be your girl
We keep all our promises, be us against the world
And in another life, I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
The one, the one, the one, the one
And in another life I would make you stay
So I don't have to say you were the one that got away
The one that got away
thanks for reading this entry..it will be my honor to read your comment..
pena berhenti menulis
~~~bILA Misz Domu membebel~~~
warghhhh...tu lagu peberet cik oda la...ska part tgh2 yang oo-oo-o-oo-oo-oo mcm monyet tu hahahahah
ReplyDeleteerk..huhuhu..sama la kita yer.. monyet pun boleh..singa pun boleh..hehehe
Deletemisz domu sudah matang. hihihiks~
ReplyDeletesama! my fav song!
matang erk?cmne tau..hehehe... feveret misdomu jugak
Deleteno comment about love..bg dalca cinta adalah anugerah..
ReplyDeletebetul tu.. bercinta lepas kahwin itu yang manis... :) Cinta kepada Allah adalah anugerah yang ternilai
DeleteLala bersyukur dicintai oleh seseorang, tp Lala xmencintai dia...
ReplyDeletemcm mana tu?
hehehe... tang tu pelik la.. xpe xcinta tapi jgn bagi hrpan sudah yer
DeleteLagu katty perry tu sebenarnya sedih walaupun rancak ..
ReplyDeletehrmmm umi harap dear tabah menghadapi dugaan ini .. jangan terus tutup pintu hati cinta untuk seseorang ..mungkin yang pergi tu tidak sesuai buat dear .. ada seseorang yang lebih baik untuk dear yang telah ditentukan oleh ALLAH AWT.
Umi jugak pernah mengalami kekecewaan .. mcm dear gak stress .. mcm nak gila pun ada .. lepas tu umi jumpa En. Abah .. bila umi fikir2 balik yang lepas .. ada hikmah kenapa ALLAH pisahkan kami .. sebab ada yang lebih baik menunggu dihadapan ..
dear tabahkan hati yer ..kami ada disini :)
misz domu ok saje.. juz rasa penat... misz domu dah tggalkan kisah lama..cuma rasa letih jer.. letih dgn smua orang yang kena jaga hati..
Deletehehehe..thanks umie ... :)